nieaktualne
Program wychowawczy szkoły - zał. nr 4
Pobierz wersje programu wychowawczego ZS-CE w Więcborku
Załącznik nr 4
PROGRAM WYCHOWAWCZY ZESPOŁU SZKÓŁ CENTRUM EDUKACYJNE
W WIĘCBORKU
„Wychowanie należy rozumieć jako pomoc w zmierzaniu do wartości najwyższych”
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. „Karta Nauczyciela” (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późniejszymi zmianami).
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lutego 2002 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2002 r. Nr 51, poz. 458 z późniejszymi zmianami).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 w sprawie ramowych statutów publicznych przedszkoli oraz szkół publicznych (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późniejszymi zmianami).
Podstawowe zadania szkoły ponadgimnazjalnej to kształtowanie dojrzałości życiowej i przygotowanie do dorosłego życia.
CELE WYCHOWAWCZE
1. Wyrabianie umiejętności życia w społeczeństwie.
2. Wspieranie pracy wychowawczej rodziców poprzez kształtowanie właściwych nawyków w życiu codziennym i zawodowym.
3. Kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
CEL NADRZĘDNY PROCESU DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEGO
wszechstronny rozwój osobowy ucznia w sferach:
intelektualnej
emocjonalnej
społecznej
zdrowotne
kulturalnej
WZÓR OSOBOWY ABSOLWENTA
WIEDZA
wszechstronny i wysoki poziom wykształcenia umożliwiający kontynuowanie nauki na uczelniach wyższych
fachowość
kompetencje zawodowe
znajomość i przestrzeganie kodeksu pracy
UMIEJĘTNOŚCI
zastosowanie zdobytej wiedzy w życiu codziennym i pracy zawodowej
posiada umiejętności komunikowania się, podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów
i konfliktów
potrafi korzystać z różnych źródeł informacji
umie samodzielnie i krytycznie myśleć
POSTAWA
przygotowany do pełnienia różnych funkcji w życiu zawodowym: odpowiedzialny, odporny na stres, rzetelny w wykonywaniu pracy, poszukujący i umiejący zaprezentować siebie
kreatywny
asertywny
kulturalny
komunikatywny
tolerancyjny
przestrzegający zasad etyki zawodowej
dostrzegający potrzeby innych, wrażliwy na ludzką krzywdę
dbający o zdrowie i higienę osobistą
Publikacja dnia: 22.02.2011
Dokument z dnia: 22.02.2011
Dokument oglądany razy: 1 681